Daisypath Anniversary tickers

May 13, 2010

simpt0m2 H1N1 !!!!!



apekah itu virus influenza A (H1N1) ??????

Virus Influenza A (H1N1) adalah sejenis penyakit respiratory yang ditemui dalam kawanan babi disebabkan oleh virus influenza jenis A (H1N1). Selesema babi ini dikesan saban tahun dan biasanya terjadinya kepada mereka yang mempunyai kaitan dengan babi. Manusia biasanya tidak dijangkiti oleh virus ini tetapi jangkitan terhadap manusia telah dikesan. Virus selesema babi telah dilaporkan merebak dari manusia ke manusia lain. Tetapi pada masa lepas, pemindahan virus ini adalah terhad dan menjangkiti sehingga tiga orang sahaja.


simptom2 virus influenza A (H1N1) ?????

  1. selseme
  2. demam
  3. sakit tekak
  4. sakit badan
  5. sakit kepala
  6. sejuk
  7. kelesuan
  8. cirit birit
  9. muntah

adekah aku di jangkiti ?????

da 2 hari aku kne selseme, batuk n caket tekak....tp aku xm0 g check kt spital...tk0tttttttt....

cmne nk ilang kn seleseme neh?!...t0l0ng la aku kwn2....cian la kt aku neh...xm0 r kne kuarantin...huuuuuu......... :(


No comments:

Post a Comment